Eva Peltrámová - SM systém

Strečink

Téměř veškeré kosterní svalstvo vede přes jednotlivé klouby nebo v jejich těsné blízkosti. Tyto klouby jsou tedy svalstvem strukturálně i funkčně ovlivňovány. A protože základní vlastností svalu je schopnost se stahovat (kontrahovat) zkrácením svalových vláken, je zapotřebí tyto svaly pravidelně protahovat. Strečink není jen pojmem pro sportovce. Také člověku, který tráví 8 hodin denně u počítače ve strnulé poloze, se zkracují šíjové a zádové svaly , svaly prsní, předloktí a ruky a svaly na přední i zadní straně stehen.

Strečinkem jako doplňkem k SM systému získáme lepší pohyblivost a menší bolestivost páteře, kyčelních, kolenních a ramenních kloubů, předejdeme vzniku karpálního tunelu, tenisového a oštěpařského loktu atd.

SM systém

Jsem lektorem cvičení SM systém a doporučuji, pokud máte potíže, které lze cvičením SM systému léčit, nesnažte se naučit se tyto cviky samovýukou z videa či z publikace. U všech cviků je velmi důležité provedení cviku, detaily napínání jednotlivých svalů apod. a správná výuka je možná pouze pod vedením zkušeného lektora.


© 2012 Eva Peltrámová Praha 10 | SM systém - fyzioterapeutické cvičení nejen pro páteř