konec bolesti zad

Eva Peltrámová

SM systém - spirální stabilizace

regenerační cvičení a masáže

cvičení masáže poradenství

Dvanáct základních cviků SM systém

Základní sada lekcí SM systému obsahuje 12 cviků. Princip cviků SM systému spočívá ve využití tahu elastického lana, které zatěžuje svaly postupně narůstající sílou.

Posílení dolních fixátorů lopatek

Cvik slouží na posílení dolních fixátorů lopatek - důležitých svalů pro držení páteře. Další efekty cviku jsou - uvolnění horních fixátorů lopatek, relaxace přetíženého vzpřimovače trupu a posílení břišních svalů.

Posílení dolních fixátorů lopatek

Posílení břišních svalů

Boční tah jednou paží je základní cvik na lekcích. Při správném provedení Vám tento cvik intenzivně posílí břišní svaly. Jako vedlejší účinek má cvik za následek relaxaci vzpřimovače trupu.

Posílení břišních svalů

Boční tah jednou paží

Boční tah jednou paží je výborný pro posílení břišního svalstva. Boční tah jednou paží patří mezi základní cviky SM systému a je zařazen do individuálních lekcí SM systému. Dalším efektem tohoto cviku je relaxace vzpřimovače trupu.

Boční tah jednou paží

Posílení mezilopatkových svalů

Posílení mezilopatkových svalů je jednou z podmínek pro odstranění bolestí páteře. Cvik posiluje řadu různých svalů - mezilopatkových, břišních a hýžďových svalů, dále relaxaci horních fixátorů lopatek a vzpřimovače trupu.

Posílení mezilopatkových svalů

Protažení zádových svalů

Cvik na protažení zádových svalů poskytuje dobře vyvážené protažení zádových svalů v kombinaci s žádoucím posílením břišních svalů.

Protažení zádových svalů

Protažení zad a posílení břicha

Protažení zad a posílení břicha Vám zlepší celkovou tělesnou kondici a přispěje k odstranění nepříjemných bolestí. Správné provedení tohoto cviku Vás naučím na individuální lekci SM systému.

Protažení zad a posílení břicha

Protažení ohybačů kyčle a relaxace

Cvik poskytne výbornou relaxaci svalových partií a protažení ohybačů kyčle. Cvik spočívá v poklekávání a současném držení oběma rukama cvičební gumu v tahu. Tah gumy vyvolá relaxaci.

Protažení ohybačů kyčle

Protažení zádových svalů a zadní skupiny svalů stehna

Na snímku je cvik na protažení zádových svalů a zadní skupiny stehna. Jako u většiny cviků SM systému i zde se pracuje s cvičebními pomůckami které zajišťují potřebnou práci svalových skupin okolo páteře.

Protažení zádových svalů a zadní skupiny svalů stehna

Protažení přední skupiny svalů stehna

Potřebujete se naučit nějaký účinný cvik na protažení přední skupiny svalů stehna? Takovýto cvik v sadě cvičení SM systém existuje a na fotografii ho máme znázorněný.

Protažení přední skupiny svalů stehna

Svalová harmonie

Na rozvoj svalové harmonie a koordinaci pohybu v oblasti dolních končetin kladu na individuálních lekcích velký důraz. U tohoto cviku je důležité přesné provedení, balanční rovnováha a dynamika. Cvik spočívá v kombinaci protipohybu paže proti nohám.

Svalová harmonie - 2. fáze

Protažení vzpřimovače trupu a zadní strany nohy

Tento cvik Vám zajistí příjemné protažení vzpřimovače trupu a zadní strany nohy. Ruce táhnou a napínají cvičební gumu.

Protažení vzpřimovače trupu

Protažení zádových svalů

Tento cvik ze sady cvičení SM systému výborně pomáhá překonat bolesti zad. Při správném provedení cviku docílíte léčivého protažení zádových svalů a tím předejdete případným bolestem.

Protažení zádových svalů

Protažení zádových svalů